aku demam bola :(

assalamualaikum --, wuuhuuu! gilaa rindu dengan belog cantik ni. haha *perasan. oke, saya nak cakap neh. saya nak luahkan neh, saya nak awak semua baca ni ha~ tau ken kita ada skuad bawah 23thn ke bawah? HARIMAU MUDA ken? ada ken? adududu, hensem-hensem lagi. gantang-gangtang lagi. >< saya memang minat bola. saya memang suka tengok bola. saya pernah pasang angan-angan nak carik suami pemain bola sepak. eh! you! jangan ketawakan saya oke. :( sedih lah macam neh. hee~ tapi dulu saya tak pandang pemain local kita. saya mana suka aidil zakuan? apa? safee sali? cett! jangan marah pulak. bukan saya tak suka. cuma saya belum tertarik dengan pasukan malaysia lagi waktu tu. saya suka SEPANYOL. menang world cup ken? tahu tak, saya tak tido oke sebab nak tengok bola. tapi pemain saya suka LIONEL MESSI. <3 saya suka dia sebab saya macam rasa kelainan tau bila tengok dia main. jap! jangan fikir bukan-bukan, nampak kesungguhan dan keikhlasan serta semangat pasukan tau tak. oke fine, tak payah puji sangat pemain luar sana tu sebab! sekarang malaysia pun dah ada macam tu :D sukan sea INDONESIA haritu kan. saya tengok semua perlawanan. sedangkan saya SPM. yee, saya sedar saya masih lagi mangsa SPM. :( tapii..... saya tak boleh elak. saya memang suka tengok bola. saya macam rasa kepuasan tau bila bola masuk gol. saya menjerit. rasa puas kat situ. alahai, bilaa nak dapat pakwa pemain bola sepak neh :P

oke, dalam pemain-pemain bola sepak ni. mula-mula saya cuma nak tengok saja jea kan. sekali skala tengok bola sepak. sokong bola sepak tanah air kita kan. takdek rugi apa pun ha~ tengok lah ragam-ragam pemain semua. oke, 1st tengok muslim en. muka dia macam ada iras-iras pelakon. tapi tak engat pulak nama pelakon tu. aduhai, hmm.. korang carik lah ye muka yang sama macam muslim tu. kawan pulak ramai yang suka si nazmi tu ha. yang orang cakap kecil-kecil cili padi ken. punya lah payah nak tengok jersi num kat blakang tu ha. bila dah nampak si nazmi tu macam. eleh, biasa jea. :) *jangan marah ye peminat nazmi. mata manusia berbeza. saya nampak jersi baju 10. saya asyik tercarik-carik jersi num 10 tu. sebab apa? sebab saya nampak kelincahan dia, keberanian dye amik bola. dan, jarang saya nampak dye tidak berlari di atas padang. dye asyik berlari je. walaupun lari-lari anak. sampai satu masa tu ada kene sepakan corner ken? so, jurucakap tu pun sebut lah nama BADDROL BAKHTIAR. so, dari situ dah tau nama dye :D saya sangat suka dye. :) bagi saya messi saya belah kiri dye belah kanan. hikhik :P saya seorang yang finatik. nak-nak lagi dah ada yang kita suka, minat kan? holaa. ramai cakap badd tak hensem. gelap. apa bagai. kesah pulak aku? haha. dye hitam manis. dan bagi aku, dye macho abis! :) aku suka bila dye dapat kad kuning. salah satu sebabnya saya dapat tengok dia lamaaa-laamaaa. haha -,- takdek lh. bila dye dapat kad kuning, semangat dye lagi bertambah! tu yang aku suka tu. bagi aku, tak sah kat 1 perlawanan tu baddrol tak dapat kad kuning. hee~  jom tengok gambar dye sekejap :)

-BADDROL BIN BAKHTIAR-

 -nama samaran badd
-umur 23 tahun.
-01. 02. 1988.
-sungai petani, kedah.
-aku suka tengok gambar ni ha~ hensem :)

semua gambar kat dalam neh gambar cilok. harapan lah nak dapat gambar depan-depan ken. haih., bilaa lah nak dapat jumpa baddrol ni. hee. ingat tak detik waktu penalti tu? kan 5 kali kan sepakan yang kena buat? mula-mula mahali, pahtu fandi othman ken? pahtu fakri saraani kan? tak masuk gol kan? nampak tak kawan-kawan dye yang lain macam. oke takpe. dah cuba yang terbaik. kawan-kawan dye sume masih tersenyum. termasuk badd. semua peluk. waktu tu aku macam :') mcm ni lh kawan. susah senang bersama. pastu yang kidal lagi omeyy tu sepak bola ken? gilaa omey dye tu. haha. tapi aku suka dengan badd. tengok lh. dye suka buat suspen. dye dh lah penentu menang nye. dengan muka selamber dye amik bola letak lah kt tempat tu ken. mula-mula aku ingat tak masuk bhai! sekali! yeay!! alhamdulillah. muka dye comey gila wktu yg tak msok tu. msti dye tkot tp bila nmpak bola msok. gembira sakan dye. hihi. aku bru prasan sebab aku bnyak ulang tayang kat utube. hikhik :D

STYLE gilaa kau badd. :)

apa-apa pun semua terbaik dan terhebad. kadang-kadang aku kesian tengok si fakri tu. orang salahkan dye apa semua. aduh! fikir lah sapa yang masukkan gol waktu lawan myanmar? tu tau penentu masuk akhir ke tak. biasa lah manusia tak lari dari kesilapan. dye dah penat-penat lawan. tungkus lumus apa bagai semua. insyaAllah dye akan cuba buat yang terbaik. alahai, takkan dye sendiri taknak menang kan? mustahil lah weyh! pikir panjang lah. bukan senang nak main bola sepak neh. nak-nak kat tempat lawan. bole jadik kaki gigil-gigil tau. hee~ papepun TAHNIAH harimau muda. kalau engkau jatuh, jangan engkau lemah, kerana hidup mengajar kita, jangan cepat mengalah. :) walaupun korang kalah lawan syiria. tapi takpe. korang dah berusaha buat yang semaksimum mungkin. tahniah berjaya bukak mata aku pandang bola sepak negara sendiri :)



oke, ni masalah aku. grr >< kenapa waktu SPM macam ni lah ada bola-bola apa bagai semua -,- weyh! aku nak SPM bhai. penentu hidup aku. tapi, haih... susah nak kawal lah. oke, tengok bola sambil pegang buku. bola abis tapi buku masih di mukasurat sama. bgos ken? ya ALLAH. bantulah hambaMU melawan nafsu menonton bola sepak ini. hee. mak cakap. dalam rumah neh dah terbalik dah. yang anak laki nye tak minat bola tapi yang perempuannya pulak gilaa bola. haha :)

*alhamdulillah, 7 paper dah selesai jawab. soalan susah nak kata. cuma tawakal jea. :)
*terima kasih doa kalian. harap doakan lagi yee. hee
*sorry penggunaaan kau aku, saya awak yang berterabor :P

KATA BUKAN SEKADAR KATA :)

No comments: