kadang-kadang

assalamualaikum semua,


aku rasa blog aku paling bosan untuk korang layan kan? holaa....
seme blog seme dah ohsemm ohsemm. tahniah kepada semua :D
takdek menda pung nak cerita tapi ada nak share sikit dari seorang hamba Allah ni. :)
dia lah memberi semangak dan memahami,

terima kasih kepada empunya diri. terima kasih awak :)
  • kadang-kadang kita takkan sedar apa yang ada kat depan mata
semacam pernah dengar ayat ni kan? memang pernah! ye, dan dia juga cakap macam tu kat aku. ayat kat atas ni bukan khas untuk mencari pasangan saje, bukan untuk cintan cintun saje. gua tak men cintan2 ni. siriuz! ekceli aku memang fedap gilaa lah dengan life aku after SPM ni. almaklumlah, bilaa dugaan pemengang jawatan " budak sekolah " dah berakhir, dugaan lain pulak kan muncul. emm emm -_- dia suruh aku percaya
  • " segala apa yang berlaku, setiap apa yang terjadi, semua ada hikmah, semua ada kebaikan "

ini kata dia untuk aku. dan kini, inilah yang aku pegang. walau apa pun jadik aku tabahkan hati. apa jua dugaan yang bakal aku tempuhi atau lalui pada masa sekarang atau akan datang insyaAllah aku akan bersabar dan tersenyum.

  • " jangan pendam, kalau ye pun luahkan kat kawan2. kalau malu, luahkan pada Allah sebab kita dengan Allah takdek rahsia "

kann? benarlah apa yang dia kata. walau aku bersembunyik di sebalik tirai kehidupan, namun yang realiti pasti akan datang. MATI itu PASTI. semua orang akan merasai mati. yang baik dapat balasan yang baik, dan yang lakukan kemungkaran pasti dapat balasannya bukan? jangan rasa kau sendirian sebab kau sentiasa ada Dia. Dia sentiasa bersama hamba2Nya. jika kau tak dapat apa yang kau mintak, bukan Dia taknak bagi tapi Dia ada sediakan yang terbaik untuk kau. percaya pada Allah. kena percaya dan yakin!

  • " jangan cakap kawan takdek masa kau susah, cuba kau fikir, kau ada ke ketika dia sedang bersedih atau bermasalah? "

bab2 kawan aku dah malas nak ulas. yang penting aku dah cuba jadik kawan yang terbaik dan sekarang aku ingin berubah menjadi yang lebih baik. pada mulanya aku was2 dan takut kalau aku berubah, aku akan kehilangan kawan ke? dan hati aku menyakinkan aku takkan lah. dan aku tanya pendapat kawan aku,  kawan yang aku kagumi. dia cuma cakap
  • " kau berubah ke arah kebaikan bukan kejahatan, siapa meninggalkan kau, dia yang rugi. "

KATA BUKAN SEKADAR KATA :)

No comments: